środa, 3 maja 2017

13 reasons why



Obecnie jest to serial o którym wszyscy mówią. Zadebiutował 31 marca jednak mam wrażenie, że w Polsce stało się głośno za jego przyczyną w połowie kwietnia. Sama słyszałam wiele pozytywnych opinii na jego temat i postanowiłam, że w wolnej chwili go obejrzę. Ten czas nadszedł kilka dni temu, na "majówce". Miałam obejrzeć tylko 10 minut, stwierdzić czy warto oglądać i kontynuować później. Tak się wkręciłam, że obejrzałam 6 odcinków. Gdyby nie fakt, że zaczęłam oglądać o późnej porze to obejrzałabym go w jeden dzień. Cel na kolejny dzień był jasny: skończyć serial i został on osiągnięty. Uprzedzam, że Wasze życie nie będzie już takie samo jak przed obejrzeniem 13 reasons why. Wpływa on niesamowicie na psychikę i pozostaje on na długo w naszej głowie. Człowiek zaczyna się zastanawiać nie tylko nad postępowaniem bohaterów, ale też nad własnym. Czy to co robię jest na pewno właściwe? Nie możemy zmienić zachowania innych, ale możemy zmienić swoje i to powinniśmy robić i do tego dążyć każdego dnia. Starajmy się być lepszą wersją siebie. Nie możemy odbierać tego serialu jako ukazującego bezsens życia i jedynym wyjściem z problemów jest samobójstwo, bo tak być nie może. Ukazuje on jednak problemy z jakimi się boryka współczesna młodzież, które zmieniają ich życie w piekło. To właśnie powinno stać się motywacją do bycia jak najlepszym, by nie być jednym z trzynastu powodów kogoś znajomego, bliskiego.



Jeśli nie wiecie o czym jest ten serial to zaraz się dowiecie.
13 reasons why przedstawia historię Hannah Baker, licealistki, która popełniła samobójstwo. Zanim doszło do tego, nagrała trzynaście nagrań (siedem kaset). Każde nagranie to powód, dlaczego dokonała samobójstwa. Widz poznaje dziewczynę z każdym nagraniem bardziej. Taki podział sprawia, że łatwo jest ocenić czy dana sytuacja mogła przyczynić się do samobójstwa czy jest po prostu wyolbrzymiona, jak uważają czasem widzowie.
Serial ma wielu zwolenników, ale pojawiają się też opinie krytykujące go. A Ty co uważasz, powinien być on emitowany czy nie? Zwiastun powinien pomóc w podjęciu decyzji, czy obejrzeć serial.





Miłego dnia,
Pozdrawiam M.

24 komentarze:

  1. Dużo słyszałam o tym serialu i chyba pierwszy niego sięgnę...

    OdpowiedzUsuń
  2. Rzucił mi się w oczy owy serial, ale wcześniej jakoś omijałam go z daleka teraz chętnię go obejrzę w wolnej chwili :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Moje życie jakoś specjalnie nie zmieniło się po obejrzeniu tego filmu, kilka rzeczy mi się w nim nie podobało, ale - no właśnie - nie spowodował jakiegoś "bum" w moim życiu, bo sama przeszłam podobne rzeczy w szkole, choć nie tak drastyczne jak końcowe wydarzenia z życia Hanny. W każdym razie - fajnie, że ludzie zaczynają sie zastanawiać nad własnym zachowaniem, bo serio, bywa, że w szkole niektórzy stają sie katami.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dlatego właśnie uwielbiam ten serial, bo ludzie zaczynają się zastanawiać nad własnym zachowaniem, a dorośli, że szkoła nie jest taka za jaką ją mieli.

      Usuń
  4. 13 powodów pokazuje, że warto być dobrym dla otaczających nam ludzi, ale także, że nie należy się obwiniać za czyjeś niepowodzenia i nieszczęścia, bo nigdy nie jesteśmy jedynymi winnymi.

    Zdecydowanie warto go obejrzeć. Moim zdaniem wcale nie gloryfikuje samobójstwa ani depresji, co wielu mu zarzuca. Po prostu pokazuje pewne jego aspekty.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Masz racje, że nigdy nie jesteśmy jedynymi winnymi. Jednak gdyby każda z tych osób postąpiła inaczej to nie doszłoby pewnie do całej tej sytuacji.

      Usuń
  5. Serial oczywiście potrzebny, bo porusza ważny temat, ale z drugiej strony bardzo przerysowany. Tak na maxa.
    O wiele bardziej podoba mi się emitowany w tej chwili "Riverdale". Tam jest wszystko trochę lepiej wyważone.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak obejrzę "Riverdale" to wtedy będę mogła dokonać porównania. Jednak ja nie uważam żeby 13 powodów był przerysowany.

      Usuń
  6. Myślę, że rodzice i nauczyciele powinni obowiązkowo obejrzeć ten serial, by móc wychwycić ewentualne niepokojące sygnały od swoich dzieci/uczniów.

    OdpowiedzUsuń
  7. Zaczęłam oglądać, dotarłam chyba do czwartego powodu i na chwilę odpuściłam, ale z pewnością dokończę sezon.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Są takie momenty kiedy nie ma tego oczekiwania co się wydarzy dalej i to są takie momenty kiedy robiłam sobie przerwę w oglądaniu.

      Usuń
  8. Dużo słyszałam o tym serialu i już nie mogę się doczekać, kiedy go obejrzę. Na szczęście będzie to już niedługo, bo mój chłopak pobral już kilka odcinków i obejrzymy je razem. Później zabieram się za Riverdale.
    Uważam, że powinno głośno mówić się o samobójstwie, bo to się naprawdę dzieje wokół nas, czasami trafia na naszych bliskich. Sama zaczęłam pisać książkę o problemach w szkole i samobójstwie zanim 13 reasons why w ogóle powstało, także no :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oo fajnie. Czy można gdzieś ją przeczytać?

      Usuń
  9. Zapowiada się ciekawy serial. Czy jest szansa obejrzeć go gdzieś poza Netflixem?

    OdpowiedzUsuń
  10. moja narzeczona niedawno obejrzała cały, ale mnie jakoś nie wciągnął

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kwestia gustu. Jakie miała odczucia po obejrzeniu?

      Usuń
  11. Moim zdaniem serial jest całkiem niezły i przynajmniej ma jakieś przesłanie. ;)

    OdpowiedzUsuń
  12. Jestem w trakcie ogladania i jest to jeden z najleoszych seriali jaki widzialam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam Riverdale, bo też super. :)

      Usuń